پاریس🇨🇵، مهد تمدن صنعت هتلداری:
فروردین ۶, ۱۳۹۹بررسی فرایند فعالیت واحد فرانت آفیس در هتل
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹
هفت اصل در جذب مشتری به رستوران و کافی شاپ کمک بسیار می کند که شامل:
۱. طراحی فضای داخلی رستوران:
طراحی رستوران بسیار بسیار حائز اهمیت می باشد. تا جایی که می تواند در جذب مشتریان بسیار در رستوران برای مالک و کارکنان رستوران گردد. لذا طراحی رستوران بایستی با توجه به استانداردهای لازم در علم طراحی داخلی صورت گیرد تا سرمایه کمتری صرف ریخت و پاش در هنگام تاسیس رستوران انجام گیرد.(بزودی اصول طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ را برایتان قرار خواهیم داد)
۲. نیروی انسانی و مهمان نوازی :
دومین آیتم در هنگام جذب مشتری، نیرو انسانی و مهمان نوازی می باشد. سرمایه گذاران و متخصصین در هنگام استخدام و بکارگیری نیروی انسانی به اصل جذب مشتری بسیار بسیار توجه نمایند. زیرا نیروی انسانی می تواند سرمایه زیادی را برای سرمایه گذار رستوران بیاورد یا بلعکس به باد بدهد.
۳. مدیریت رستوران:
می بایست فرد آموزش های آکادمی را گذارنده باشد و آشنا به علم مدیریت باشد. سرمایه گزاران می بایست توجه داشته باشند که برای اداره رستوران و کافی شاپ که از متخصصین دعوت به همکاری کنند که دارای حداقل شرایط لازم و استاندارد جهت مدیریت رستوران و کافی شاپ آنان را داشته باشد. داشتن تحصیلات آکادمیک و حداقل تجربه لازم” میزان تجربه لازم در هر رستوران باهمدیگر تفاوت دارد و به سیاست مالک رستوران و کافی شاپ ارتباط دارد”
۴. موقعیت رستوران:
در ارتباط با موقعیت رستوران به طور خلاصه می توان گفت که موقعیت رستوران و کافی شاپ تازه تاسیس بستگی به عوامل مختلفی نظیر موقعیت جغرافیایی، وضعیت آب و هوا، فرهنگ منطقه ای که رستوران در آن تاسیس شده است و دسترسی محلی مردم به رستوران دارد.
۵. کیفیت محصول غذایی:
محصول اصلی و قابل ملموس برای یک رستوران شامل وعده های غذایی و یک کافی شاپ شامل: انواع نوشیدنی های گرم و سرد و دسرها می باشد. لذا صاحبان و مدیران رستوران ها و کافی شاپ در ارتباط با ارائه یک محصول با کیفیت به مشتریان بیش از پیش دقت لازم را به عمل آوردند.
۶. کیفیت وسایل مورد استفاده در رستوران:
کیفیت استفاده از وسایل موجود در رستوران و کافی شاپ شامل: کامل بودن، سالم بودن، بدون لک و ترک خوردگی وسایل در آشپزخانه شامل اجاق گازها، یخچال، ظروف گرم نگهدارنده و غیره در سالن شامل: میز و صندلی ها، سرویس نقره جات و لوازم بلوری می باشد.
۷. دیزاین محصول غذایی:
یکی از اصول جذب مشتری “دیزاین یا طراحی محصول غذایی است که برای مشتری توسط میزبان پذیرایی می شود. تا چندسال اخیر این اصل از دید بسیاری از مالکین و حتی آشپزان پنهان مانده بوده و الان مدتیست که این اصل آنقدر اهمیت پیدا کرده است که حتی برایش کلاس های تخصصی تحت عنوان دیزاین غذایی یا گارنیش غذا توسط اساتید بنام در موسسات معتبر مختلف در حال برگزاریست.
#جذب_مشتری #اصول_بازاریابی #اصول_هفت_گانه
صادق ثقفی اصل
کارشناس مدیریت هتلداری
مدرس رسمی مدیریت هتلداری سازمان فنی و حرفه ای